Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vstupenka jen pro jednoho?

Nevím, jak jinde ve světě, ale u nás je zvykem chodit do divadla ve dvou. Když si jdete koupit lístek jen pro sebe, pokladní se radši znovu zeptá, zda chcete opravdu jeden. V kavárně už dnes není divné sedět sám, nebo v mém případě sama, ale v divadle to přitahuje tázavé pohledy. Na začátku mého rozhodnutí jít sama do divadla byla nemožnost skloubit program divadla s hlídáním dětí. Zkrátka domluvit se na představení, které by se líbilo mně i manželovi a zajistit na ten konkrétní den rodiče na hlídání byl velký oříšek.

Po několika představeních mi došlo, že když jsem v hledišti sama, lépe se na hru soustředím. O přestávce mám čas si utřídit myšlenky a nechám se tak mnohem víc vtáhnout do děje. Jediné místo, kdy by se dalo říct, že vám partner začne chybět, je závěrečné posezení a debata v divadelní kavárně. Tohle jsem nakonec taky vyřešila. Začala jsem si sebou brát notebook, abych si zapsala dojmy a pomalu tak začaly vznikat mé recenze. Z toho plyne jedno doporučení pro divadla: dávejte novinářům jen jednu vstupenku, uvidíte, že recenze budou vycházet téměř hned po představení a bude v nich víc bezprostředních dojmů a méně balastu.

Na druhou stranu vám musím vyprávět o tom, jak šel do divadla sám můj manžel. Viděla jsem hru manželova oblíbeného Xindla X a tak jsem mu darovala pod stromeček vstupenky na „Dioptrie růžových brýlí“. Ano dvě, protože vím, že by sám do divadla nikdy nešel. Co čert nechtěl, přítelkyně s níž měl jít, na poslední chvíli odřekla. Začal tedy zoufale shánět hlídání, abych s ním šla já, neuspěl a nakonec musel jít sám. Domů dorazil nadšený za hodinu a čtvrt. Na vstupence bylo, že hra trvá 140 minut, tak jsem se zeptala, proč odešel dřív. V tu chvíli se hrozně rozčílil, myslel si totiž, že hra skončila. Ondřej Ládek alias Xindl X přece říkal, že je to jednoaktovka. Vůbec si nevšimnul, že děj si pokračování žádal. Času na lístkách si všiml, ale to přece mohla být chyba. Na to, že nebyla děkovačka mi řekl, že to bylo trochu divný. Kdyby si býval šel dát něco na bar, došlo by mu, že ostatní neodcházejí, ale přece kdo by chodil sám do kavárny?

V sobotu jsem viděla divadelní hru „Byla jsem doma a čekala až přijde déšť“. Její autor Jean – Luc Lagarce vypráví tragický příběh pěti žen, které čekaly na návrat syna - bratra. Je to úžasně napsaná hra plná nádherných ženských monologů. Pět hereček hodinu a půl na scéně, dávajících ze sebe maximum. Matka a čtyři sestry uvězněné ve světě, kde muž znamená něco víc. Uvědomila jsem si, že jsem šťastná, že dnes už nemusím na nikoho čekat a mohu jít sama do divadla.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Šárka Schmarczová | čtvrtek 16.6.2011 20:28 | karma článku: 11,46 | přečteno: 1127x
  • Další články autora

Šárka Schmarczová

Chtěla jsem tančit na pohřbu Richarda Hese

Proč nenávidím pohřby? Ona ta otázka sama o sobě zní divně, kdo by je miloval? Snad jen profesionální plačka nebo úchylný pracovník pohřebního ústavu. Když jsem byla malá holčička, vzpomínám si, jak mi na pohřbu cukaly koutky a nešlo to ovládnout. Bylo to nepatřičné a já se cítila provinile, ale moc rady jsem si s tím nevěděla. Tenhle divný pocit přemazal až pohřeb mého bráchy ve strašnickém krematoriu. Zbyla mi jen černá díra. Pamatuji si jen muziku, žádná slova, bolest a bezmoc. Tehdy jsem si řekla, ne, takhle to nemůže skončit, to nemůže být definitivní rozloučení.

21.2.2014 v 19:21 | Karma: 9,70 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ostatní

Šárka Schmarczová

Alenka v říši divů

Otec mě právě seřval, že čumím jak Alenka v říši divů. Je 25. prosince, Boží hod vánoční. Myslím, že si vůbec neuvědomil, že uhodil hřebík na hlavičku. Chtěl jen zaparkovat a já netušila kam, stála jsem na nesprávném místě. Ano, utéct někam do jiného světa, o tom jsem snívala v dětství. Když mi bylo šestnáct, utekla jsem a nekoukala napravo ani nalevo. Později jsem tu náruč našla. Začala jsem chodit do evangelického kostela a v těžké chvíli našla Ježíše a Boha. Bible mi odpovídala na otázky a uvěřila jsem, že nás hledajících je víc.

25.12.2013 v 19:14 | Karma: 7,73 | Přečteno: 414x | Diskuse| Ostatní

Šárka Schmarczová

Ježíšek nebo Santa Claus?

Mám pocit, že většina odpoví Ježíšek, ale přijde mi, že jsme vůči Santa Clausovi zbytečně negativní. Stal se pro nás symbolem komerčních Vánoc. Já se Santa Clause nebojím, vždyť je to vlastně náš Svatý Mikuláš, jen v anglosaském prostředí ten to dobrý muž nosí dárky až o Vánocích. Náš Ježíšek má velkou výhodu, že je tajemný. Nikdo ho neviděl, nikdo s ním nemluvil. Tudíž pro obchodníky ztracená věc. Naopak bych se bála, pokud by někdo chtěl v rámci boje se Santa Clausem zviditelňovat Ježíška.

30.12.2011 v 21:02 | Karma: 7,43 | Přečteno: 451x | Diskuse| Ostatní

Šárka Schmarczová

Kdo je tady postižený?

Můj syn je autista. Některé věci mu činí velké potíže, jiné zvládá lépe než jeho vrstevníci. Jeho mozek pracuje jinak než u většinové populace. Některé věci nezvládne, tudíž má handicap. Tak to vidím já. Nikdy bych o něm neřekla, že je postižený. Když je někdo postižený, vnímám to, jako by to mělo být něco, co souvisí s chováním člověka. Řekla bych to o člověku, kterému někdo ublížil a on teď ubližuje druhým. O politikovi, který prahne po moci a udělá pro její získání cokoliv. O lidech, kteří nedokážou zkrotit své sexuální touhy.

17.10.2011 v 14:53 | Karma: 16,32 | Přečteno: 1337x | Diskuse| Ostatní

Šárka Schmarczová

Nakousnuté jablko

Myslím, že není člověka, který by nezaznamenal smrt Steva Jobse. I já, ač počítačům nerozumím, jsem cítila pohnutí a chuť dát pomyslnou kytku k jeho hrobu. A tak jeho památce věnuji alespoň jeden svůj blog. Vizionář, který se vždy snažil dohlédnout za obzor. Jeho cesta nebyla jednoduchá a přímočará. Opustil statut studenta, aby nezatěžoval rodinný rozpočet a doslova živořil na univerzitě dalších osmnáct měsíců. Ztratil vliv ve své vlastní firmě a v neposlední řadě bojoval s těžkou nemocí.

10.10.2011 v 21:24 | Karma: 9,59 | Přečteno: 746x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novorozená štěňata kdosi hodil do kontejneru, ujala se jich adoptivní matka

21. května 2024  14:27

Šest asi dvoudenních štěňat někdo vyhodil do kontejneru na okraji Zbraslavic na Kutnohorsku. Z...

Palestinští vězni leží spoutaní nazí a v plenách, prozradily zdroje z nemocnice

21. května 2024  14:01

Palestinští vězni jsou při pobytech v nemocnici v Izraeli drženi připoutaní na lůžku s páskou přes...

Skončí Veselý v Radě ČT za urážky Vášáryové? Ani nevím, kdo to je, říká herečka

21. května 2024  13:39,  aktualizováno 

Slovy člena Rady České televize Lubomíra Xavera Veselého vůči bývalé velvyslankyni v Rakousku,...

Prosazovat důchodovou reformu chce koalice na mimořádné schůzi Sněmovny

21. května 2024  5:45,  aktualizováno 

Přímý přenos Nejtřaskavější bod z programu květnové schůze budou poslanci projednávat až příští týden, po...

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 907x
Máma, šéfredaktorka evangelického časopisu Nota nebe a divadelní nadšenec.

Seznam rubrik